Totalul afișărilor de pagină

duminică, 31 ianuarie 2021

 

Diagnostic gratuit oferit de angajații statului în magazine

 

E duminică și mă îndrept spre PROFI , magazinul din strada Ion Creangă,  din Roman, să cumpăr fructe . În fața magazinului văd că oprește o mașină a poliției din care coboară doi bărbați în uniformă și o femeie de vârstă mijlocie , solidă , brunetă , în uniformă și ea. Ne intersectăm chiar la intrare. Intru eu prima și mă îndrept spre standul cu fructe. Femeia în uniformă, cu masca  pe figură are și ea treabă , intră lângă mine fără să respecte distanța. O privesc o clipă ca să înțeleg în ce direcție o ia ca să o evit, dar aceasta ignoră regula și se bagă pur și simplu în fața mea . O întreb :„ Nu păstrați distanța?” Mă privește ca și cum i-aș fi cerut doi lei de-o pâine și, după ce mă studiază de la înălțimea uniformei, mă întreabă peste umăr: Aveți impresia că v-am luat din spațiu?! Surprinsă de reacția angajatei statului o întreb din nou ca și cum aș vrea să fiu sigură că regula mai există în țara asta: ”distanța de doi metri .....”.Se întoarce iritată și îmi spune cu ton destul de înalt: Aveți probleme cu capul ! Mergeți să vă caute un medic! Și după ce mi-a indicat direcția mi-a întors spatele ”De ce nu respectați legea?! am insistat, periculos. Femeia și-a continuat cumpărăturile, repetând cu voce ridicată că am probleme grave cu capul. În magazin am mai dat peste ea  încă o dată la raionul băuturi , aproape de casă și m-am gândit să îi fac o poză cu telefonul. Dar mi-am  spus  că este suficient să vă povestesc incidentul ca să luați aminte să nu cereți oamenilor care sunt plătiți să ne protejeze de răufăcători să respecte reguli. Am ieșit din magazin gândindu-mă că dacă aș fi mai insistat aș fi putut sfârși într-o dubă, amendată ori dusă la doctor . Nu-mi venea să cred că se poate întâmpla așa ceva. Am zărit mașina în același loc  și cei doi bărbați care o însoțeau pe doamna în uniformă, am luat numărul, NT MAI 49860 și m-am uitat la ceas era 15:40. Am trăit, iată , o nouă experiență. Am cerut unui om în uniformă  să respecte legea iar ea m-a anunțat că am probleme de sănătate. Și dacă mă gândesc bine, tonul ei era amenințător. Martorul direct al acestui incident a fost un angajat al magazinului care ne aștepta cu termometrul la intrare dar și clienții magazinului care sigur că i-au auzit vocea distinsei doamne în uniformă în momentele în care mă trimitea la doctor ....cu capul.  Dar dacă magazinul este monitorizat, cu siguranță că imaginile și sonorul vor fi  mai mult decât grăitoare pentru cei interesați.(Lia Popa)

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu